søndag 3. mai 2009

Nok en dag til ende

Dagen i dag har vært preget av - det meste. Sol og utearbeid fra morningen av. Deretter kom vinden. Så stoppet den og da kom regnet.... Så det har vært litt ute, litt inne og litt tvtitting.

I dag har vi fulgt finalen i Korslaget. Team Hanne vant og jeg er ambivalent. Syns jo, med nordlandshjertet mitt at team Jørn burde vinne, syns også at de var best på siste låta. Men må jo krype til korset og innrømme at "Løft meg opp" ga meg frysninger på plasser som ikke så ofte ser sola!!!
Bare simpeltent vakkert i mine ører. Håper dette er et konsept som Tv2 tar med seg videre!

Ellers så snakker vi om denne svineinfluensaen. Blir ikke helt klok på hvilken bokstav eller tall jeg skal kjenne etter om jeg har? Har fått med meg at det er registrert influensa type A her i landet. Men har sett H1N1 også. Er denne farligere enn A eller noe annet?
Det som gjør det litt ille syns jeg er at den skal komme til grillsesongen. Nå har det vært grillvær i flere dager og det har vært konsumert grillribbe og svinefilet ad mass. Er det da en fordel for oss at jeg har leita frem ting som har ligget i fryseren over litt ekstra tid? For det må vel være bedre å risikere at fettet har harsknet litt, enn å kjøpe ferskt kjøtt og få influensa på kjøpet?Bedre med litt ugrei mage (i verste fall) tenker nå jeg. I tillegg bekymrer jeg meg for ferien vår som snart står for tur. Skal en tur til "Syden". Tenk om de anbefaler at vi ikke skal reise? Blir jo DEN nedturen det da. Men så tenker jeg at "Hei, vi skal til Tyrkia vi". Og Tyrkia er jo ikke noe svineland. Det er liksom litt langt mellom grisene der. Og da er det vel sånn at "ingen gris, ingen influensa"? Så tenker jeg "Pokker heller!" - nå får jo muslimene rett likevel, gris er ikke bra og farlig å være nær! Blir det da sånn at vi må slakte alle grisene i hele verden og brenne dem på bålet fordi de har influensa? Griseinkvisisjon må jo det bli da. Dersom det skjer, hva skal vi gjøre med sommeren da? Blir jo ikke mye igjen å putte på grillen. Personlig er jeg glad i laks og slikt, men spise det i 14 dager i strekk liksom - blir for mye for meg det! Og Gubben vil jo bli helt innhol stakkar. Dessuten så har jeg vært i grisefrie strøk i tre uker én gang og kunne ikke få nok gris de første dagene hjemme. Til og med kjipe, vanlige kottiser smakte fortreffelig da.
En annen ting som bekymrer meg er at jeg skulle ta med meg både bacon og salami til Tyrkia. Tenk om jeg blir stoppet i tollen på tur inn der? Er det da verre å bli tatt for smugling av død gris enn vodka eller annen rus? Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Nå er jo Korslaget over på tv for denne gangen. Jeg kjente at jeg var litt skuffa over resultatet i langt bort i mot 5 minutter. Så kom jeg på at om to uker så skal jo Alexander Rybakk vinne Melodi Grand Prix!! Det kommer til å bli stas det! For jeg tror nemlig at han vinner (men jeg har trodd det flere ganger før at ”vi” ville vinne). Så jeg skal bruke de neste to ukene på å bygge formen til da. Da blir det terping på de Melodi Grand Prix sangene som jeg har likt best opp gjennom årene.
Hadde vi ennå kjent noen som ikke hadde små barn de måtte følge i 17.maitog eller noen som ikke hadde ungdommer som de skulle hente hjem på natten slik at de rekker 17.maitoget! Da kunne vi ha hatt slik Grand Prixfest med litt sånn rosa og pudder og slikt. Det tror jeg Gubben hadde satt pris på. Tenk så kjekt å kunne huske for alltid hva men gjorde (sånn ca) og i alle fall hvor man gjorde det når Norge vant MGP igjen. Men det blir intet problem. Det blir meg og Gubben hjemme tenker jeg. I verste fall ved hver sin tv.. Familieidyll på lørdagskvelden..
Det er en ting jeg lurer på. Jeg har fulgt med på sånn ”tett på nett” og slikt med unge herr Rybakk. Jeg har fått med meg hvem han synger om, at han er fra Hviterussland sånn egentlig, at han prater russisk og har vunnet på NRK. Men det jeg ikke har fått med meg er forklaringen på at han heter Rybakk??? Og som kvinner flest, så er jeg nysgjerrig inntil krampen tar meg. Kan det være rester etter vikinger på tokt for 700 år siden eller noe slikt? Tror det må være det. Og da skjønner jeg jo at de kommer til Norge, de kommer jo hjem igjen… og han vinner for Norge på nordmannsvis

Det var mine tanker denne natten. Og i natt har jeg ikke ”skullet bare” før jeg la meg, for jeg er nemlig på jobb og da skal man være våken på denne tiden av døgnet.

Ha en fin søndag!

PS. Det er et spennende finalebord i Texas Hold'em i morgen. Det begynner klokken 12 og det er en kjekk, ung nordmann som leder. Følg med folkens! http://www.pokerstars.tv/channels/TPI/ept-live.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar